Brokmans 17.mai-tale 1970

Kjære innbyggere!

Først av alt vil jeg si gratulerer med dagen!
Dette er en særdeles flott dag å være ordfører på. Det gleder meg å se dere alle pyntet til fest, små som store.

I dag skinner sola på vår by, og flaggene vaier i vinden. På en dag som denne kan man ikke annet enn å føle takknemlighet for å bo i vakre Norge. Ute i verden har det skjedd store begivenheter som skaper ettertanke. Våre tanker går til lokalbefolkningen i Kambodsja, til alle de sultende i Biafra. Når vi står her i vår voksende rikdom her til lands, er det viktig å ikke glemme de folkeslag der ute som kjemper en kamp ukjent for de fleste av oss. Det skjer forferdelige tragedier, og det skjer storartede hendelser. Hvem her snakker vel ikke enda om James A. Lovell, Jack Swigert og Fred Haise? Hva kan vel ikke menneskeheten få til? Det gir inspirasjon og stolthet. Det gir meg framtidstro. Bare se på Norges nyoppdagede sokkel! Det aner meg at vår olje kan bringe oss inn i de største økonomiske velferdstider noensinne. La oss håpe at Henrikstad også får en del av denne kaka, hvilket jeg egentlig ikke betviler. For her i Norge står Ola og Kari sammen, i motgang og medgang.

Så la oss feire vårt land, vårt folk og våre byer! Henrikstad er en inkluderende og varm by - la den fortsette å være slik!

Hurra, hurra, hurra!

flickr:7214742172

Anita Nilsen var svært fornøyd med ordførerens 17.mai-tale. Her sammen med sin datter Hilde.

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License