Dagbok

ANNES DAGBOK
lørdag 25. september 1969:

I dag har jeg vært i fjøset med ei venninne som bor på en gård. Så søte dyrene var der… Jeg gleder med skikkelig til Karl og jeg har råd til å kjøpe vår egen plass. Karl må nok mekke på noen flere biler til at vi får spart nok. Jeg har strikket min egen fjøsgenser, den skal bli flittig brukt den dagen vi får vår egen gård. Åhh hvor jeg elsker å strikke, jeg skal strikke sååå mye til alle mine søte barn, som selvfølgelig skal bli to gutter og to jenter.

Jeg forstår meg ikke på Bjørg, fatter ikke hvorfor hun skal være så egenrådig… Kvinnesaksgreier og slikt tull!! Nehei, en dag skjønner hun nok at å gifte seg, det er lykken det. Tenke seg til, Karl og meg nedover kirkegulvet, nygifte. Det skal bli sååå romantisk. En dag skjønner nok Bjørg det. Kanskje jeg må leke litt kirsten giftekniv neste gang hun kommer hjem, skal tru om ikke Karl har en kompis eller to som kan passer? Åhh tenke seg til hvis hun også blir lykkelig gift, vi kan trille barna våre ilag, dele strikkeoppskrifter og bake sammen. Da hadde verden blitt perfekt.
Skal sove nå, vil drømme om min vakre brudekjole.. Og kanskje neste strikkeoppskrift..

Natta verden.

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License