Venner

Bjørg har mange venner. Hun er populær fordi hun er så selvsikker og opprørsk. Mange av vennene liker henne også fordi hun er så flink å sy klær. Ofte får de kjøpe eller ordnet klær hos henne til en billig penge.

Mange av vennene hennes er tilhenger av henne fordi hun er feminist, og kjemper for den selvstendige kvinnen. De er veldig sosiale i kollektivet, og liker å ta seg en fest, amtidig som de elsker å hygge seg hjemme. Astrid, Liv, Kari og Sigrid er de som holder til i kollektivet sammen med Bjørg Tove.

Hver uke bruker de å ta seg en utflukt fra Dramstad til det nærmeste konditoriet. Der har de de lekrestet kaker og sjokolader. Slike utflukter kan ikke gjøre for ofte, da å handle på konditori koster en del.

Vennegjengen blir ofte snakket om når de er ute. Dette fordi de er så nytenkende, noe folk flest synes er interessant.

De drar også inn til byen når de ønsker seg småjobber, for å ha inntekt til felleskassa og livets opphold. Pengene brukes på sosiale aktiviteter, og til stoff. Stoffet lager de sin egen klesstil av, da de synes det er gøy å skille seg ut fra mengden.

Disse kakene er mest populær i konditoriet:

  • Marsipankake med bringebær
  • Husets bløtkake
  • Fylte trøfler
Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License